ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ

Μην ξεχάσετε να πατήσετε στις τρεις γραμμές δίπλα στον τίτλο ΨΥΧΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ για να δείτε τις κατηγορίες των άρθρων αλλά και όλα τα Gadget μας !

Ακολουθηστε μας στο facebook

Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΩΝ ΕΠΙΘΥΜΙΩΝ ΘΕΟΣΟΦΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

2
Ερχόμαστε τώρα σε εκείνη την αρχή που περιγραφεται αρκετές φορές σαν ζωώδης ψυχή, το Καμα-Ρούπα της Θεοσοφίας ή σώμα των επιθυμιών.
Ανήκει και λειτουργεί στο δεύτερο ή αστρικό πεδίο. Περιλαμβανει τις αισθήσεις, τα παθη, τα συναισθήματα και τις επιθυμίες. Από ψυχολογικής αποψης, σε αυτές τις κατηγορίες υπάγονται τα ένστικτα, οι ευαισθησίες και τα συναισθήματα που θεωρούνται υποδιαιρέσεις του νου.
Η σύγχρονη σχολή της δυτικής ψυχολογίας διαιρεί το νου σε τρεις κύριες ομαδες: τη συναισθηματικη, την ομαδα της θέλησης και την ομαδα της διανοιας. Τα συναισθήματα χωρίζονται σε αισθήσεις και συγκινήσεις, που με τη σειρα τους διαιρούνται ή και υποδιαιρούνται σε πολλες ομαδες. Το Καμα, ή επιθυμία, περιλαμθανει όλη την ομαδα των «συναισθηματων» και αντιπροσωπεύει το συγκινησιακό μας εαυτο.

Εδώ ανήκουν Βιολογικές αναγκες, όπως η πείνα η δίψα και ή σεξουαλική επιθυμία. Το ίδιο ισχύει δει για τα παθη όπως η αγαπη (με την κατώτερη ένια), η έχθρα, η ζήλεια και ο φθόνος. Είναι η επιθυμια για αισθησιακή ύπαρξη, για την εμπειρία των η λικών απολαύσεων «η ηδονή της σάρκας, η ηδονή η ηδονή των οφθαλμών, η υπερηφάνεια». Ονομάζεται Σθούλα Σαρίρα και υπονοεί την υλικότερη αρχή της εσωτερικής μας ύπαρξης, η οποία μας κρατα δεσμιους στην παχυλή μορφη. «Δεν είναι μοριακά συντεθειμενη ύλη και αποτελεί τη μεσαία αρχή, το πραγματικό κεντρο της ζωώδους ύπαρξης.
Το σώμα είναι το κελυφός της, ο ανεύθυνος παράγοντας και το μεσο μετο οποίο δρα το κτήνος μεσα μας» (Μυστική Δοξασἰα,φ τόμος Ι).


Ενωμενο με το κατώτερο τμημα του Μάνας, το νου, συνθετει σαν Κάμα-Μάνας τη φυσιολογική εγκεφαλική διάνοια την οποία θα εξετάσουμε αργότερα. Μόνο του, όμως, είναι το κτήνος μεσα μας, ο «πίθηκος και ο τίγρης» του Τενισον, η δύναμη που καταφέρνει να μας κρατάει δεμενους στη γη και να καταπνίγει κάθε ανώτερη αναζήτηση με τη θυμαπάτη των αισθήσεων. Το Κάμα ενωμενο με το Πράνα αποτελεί, όπως είδαμε, την «πνοή της ζωής», τη ζωτική αισθαντική αρχή που πλημμυρίζει κάθε τμήμα του σώματος.

Για αυτό, είναι η εδρα των αισθήσεων, που κάνει ικανά τα αισθητήρια όργανα να λειτουργούν. Είπαμε πως τα φυσικά αισθητήρια, τα σωματικά όργανα που ερχονται σε άμεση επαφή με τον εξω κόσμο σχετίζονται με τα αισθητήρια όργανα του αιθερικού διπλού.Αυτά τα όργανα, όμως, είναι ανίκανα να λειτουργήσουν αν δεν τα δονούσε η Πράνα. Οι δονήσεις, όμως, θα παρέμεναν κινήσεις στο υλικό πεδίο του φυσικού σώματος, αν δε μετεφραζε το Κάμα την κίνηση σε συναίσθημα.

Τα συναισθήματα είναι η συνείδηση του καμικού πεδίου, που σημαίνει ότι η συνείδησή του λειτουργεί σε αυτό το πεδίο. Γ ια παραδειγμα, το δεντρο αντανακλα ακτίνες φωτός, δηλαδή αιθερικες δονήσεις που ερεθίζουν το εξωτερικό ματι. Το ματι προκαλεί κραδασμούς στα νευρικα κύτταρα του φυσικού σώματος. Τα κύτταρα, με τη μορφη κραδασμών, μεταφέρονται από τα φυσικα στα αστρικα κεντρα, μόνο που εκεί το δεντρο δε φαίνεται μεχρι να φτασουν οι κραδασμοί στην αίσθηση και να το αντιληφθούμε μέσω του Καμα. Η ύλη του αστρικού πεδίου και η στοιχειακή ουσία συνθέτουν το υλικό που αποτελεί το σώμα των επιθυμιών. Εξαιτίας των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του αποτελεί τη Βαση, πανω στην οποία αποκτα ο Εαυτός την εμπειρία της αίσθησης.

Το σώμα των επιθυμιών ή αστρικό σώμα, όπως αναφερεται συχνα στα πρώτα εξελικτικα σταδια έχει τη μορφη μιας νεφελώδους μαζας και δεν αποτελεί ανεξαρτητο φορέα της συνείδησης. Στο Βαθύ ύπνο φεύγει από το φυσικό σώμα αλλα παραμένει κοντα του και ο νους που διαθέτει κοιμαται σχεδόν όπως και το σώμα. 'Εχει την ταση να επηρεαζεται από συγγενείς δυναμεις του αστρικού πεδίου, γεγονός που προκαλεί όνειρα αισθησιακού περιεχομένου. Σε ατομα μέσης διανοητικής αναπτυςης, το σώμα των επιθυμιών είναι πιο καλα οργανωμένο και όταν χωρίζεται από το φυσικό σώμα παίρνει το περίγραμμα και το σχήμα του.

Όμως,ακόμη και τότε, δεν έχει συνείδηση του περιβαλλοντος του αστρικού πεδίου. Περικλείει το νου σαν στρείδι. Ο νους παραμένει ενεργητικός μέσα του, αλλα είναι ανίκανος να χρησιμοποιήσει το συγκινησιακό σώμα σαν ανεξάρτητο φορέα συνείδησης. Μόνο στο εξελιγμένο ατομο οργανώνεται το σώμα των επιθυμιών και ζωογονείται σαν φορέας της συνείδησης στο αστρικό πεδίο, όπως το φυσικό σώμα στο υλικό. Μετα το θανατο, το ανώτερο τμημα του ανθρώπου παραμένει στο σώμα τών επιθυμιών και η εκεί παραμονη του εξαρταται από την παχυλότητα η τη λεπτοτητα των συστατικών του.

Μόλις το εγκαταλείψει περιφέρεται για λίγο σαν «κέλυφος». Αν το ατομο είναι ανεξέλικτο και ενσταλαξει κατα τη γηινη ζωη του τη φυση των παθών του στη νοημοσύνη, τότε μερικα καταλοιπα περιπλέκονται στο κέλυφος. Σε αυτές τις περιπτώσεις η συνείδηση του Βρίσκεται σε χαμηλό επίπεδο, είναι κυνικός και ασυνείδητος –μια εντελώς απρόσωπη οντότητα που ονομαζεται συχνα «στοιχειό».
Περιφέρεται και έλκεται σε τόπους που ικανοποιούν τις ζωώδεις επιθυμίες και μαγνητίζεται από τη ροη αχαλίνωτων και δυνατών παθών.

 Τα μέντιουμ προσελκύουν αναπόφευκτα αυτούς τους ανεπιθύμητους επισκέπτες, οι οποίοι αναζωογονούν την πεσμέ-νη ζωτικότητα τους στα δωματια των συγκεντρώσεων, αντιλαμβανονται τις αστρικές αντανακλασεις και είναι γνωστοί σαν «ασαρκα πνεύματα» κατώτερης ταξης. Επίσης, αν στη συγκέντρωση παίρνει μέρος καποιος αντρας η γυναίκα χαμηλης αναπτυξης,το στοιχειό θα νιώσει την έλξη, θα προσκολληθεί,θα εγκαθιδρύσει επαφη με το σώμα των επιθυμιών του ζωντανού και φυσικα τα αποτελέσματα θα είναι αξιοθρηνητα.

Η διάρκεια ύπαρξης του σώματος των επιθυμιών σαν κέλυφος ή στοιχείο εξαρταται απο την αναπτυξη της ζωικής και συμπαθητικής φύσης της προσωπικοτητας. Αν ενδυναμωθεί η ζωώδης φύση κατα τη διαρκεια της γήινης ζωής και ξεφύγει απο τον ελεγχο, αν παραμεριστούν τα νοητικα και πνευματικα στοιχεία του ανθρώπου, τα ζωικα ρευστα θα εισχωρήσουν δυναμικα στο παθος και το σώμα των επιθυμιών θααντεξει αρκετα μετα το θανατο του φυσικού σώματος.

Επίσης, αν ο θανατος είναι ξαφνικος ή προέλθει απο ατύχημα ή αυτοκτονία, ο δεσμός μεταξύ του Καμα και του Πρανα δε σπαει εύκολα και το σώμα των επιθυμιών ζωογονείται δυναμικα. Αντιθετα, αν νικηθεί η επιθυμία και χαλιναγωγηθεί στη διαρκεια της ζωής,αν εζαγνιστεί και εξασκηθεί να υπηρετεί την ανώτερη φύση του ανθρώπου, τοτε το σώμα των επιθυμιών δε θα είναι πηγή ενεργοποίησης και σύντομα θα διαλυθεί.

Οι επτα αρχες του ανθρωπου


Σχόλια

Anti aging - Soul Cleansing System - Αντιγήρανση - Σύστημα Καθαρισμού της Ψυχής

Δημοφιλείς αναρτήσεις